Retenția angajaților: 10 investiții prin care să asiguri bunăstarea echipei tale

retentia-angajatilor-investitii-pentru-bunastarea-echipei-1

Sursă foto: shutterstock.com

Retenția este un subiect delicat, cu o importanță foarte mare pentru companiile care dispun de angajați. Află din acest articol ce înseamnă retenția angajaților, care sunt beneficiile pe care le oferă și îți prezentăm zece investiții prin intermediul cărora poți să le asiguri bunăstarea celor din echipa ta.


Ce înseamnă retenția angajaților?

Retenția angajaților: Beneficii

Top 10 investiții prin care să asiguri bunăstarea echipei

Asigurarea confortului la locul de muncă

Sesiuni de training

Reducerea stresului

Posibilitatea de a lucra remote

Acordarea voucherelor

Flexibilitatea programului

Programele de dezvoltare profesională

Servicii medicale private

Abonamente

Programe și activități de wellness


Ce înseamnă retenția angajaților?

Retenția angajaților reprezintă calitatea angajatorilor de a menține pe termen îndelungat în cadrul companiei oamenii care au un rol-cheie și a căror muncă este relevantă pentru afacerea respectivă.

Retenția este deosebit de importantă, întrucât fluctuația angajatorilor poate duce la întârzieri ori întreruperi ce pot avea impact negativ în buna desfășurare a activității companiei și a progresului. Acest aspect înglobează atât o necesitate, cât și un factor prin care companiile se diferențiază între ele.

Practic, retenția angajaților relevanți este una dintre condițiile care trebuie îndeplinite pentru ca organizația să obțină performanțe la un nivel foarte înalt. Există companii care încă prezintă carențe în privința retenției. Comunicarea eficientă cu angajații și capacitatea angajatorilor de a le menține moralul ridicat și productivitatea sunt esențiale pentru rezultate excelente, care pot duce la profit.

Angajatorii pot implementa metode de strategie care sunt axate pe feedbackul primit în mod direct din partea angajaților și îi pot implica în mai multe procese din cadrul organizației. De exemplu, îi pot consulta frecvent în legătură cu situațiile ce necesită luarea unor decizii și îi pot susține în problemele pe care le întâmpină.

Iată care sunt printre motivele care îi determină pe angajați să ia în calcul schimbarea locului de muncă:

 Simt că munca lor nu este apreciată de către superiori.

 Au dificultăți în comunicarea cu șefii și colegii.

 Au impresia că stagnează și nu le sunt atribuite provocări din punct de vedere profesional.

 Descoperă că au principii și valori diferite față de cele ale companiei.

 Feedbackul redus.

 Un mediu de lucru necorespunzător, ce alimentează stresul.

 Simt că nu sunt susținuți în contribuția asupra societății.

 Volumul de muncă nerealist, mult prea ridicat.

 Autonomia redusă.

 Lipsa unor condiții optime în care să își desfășoare activitatea.

 Nu au parte de beneficii extra-salariale sau sunt prea reduse.

 Lipsa echilibrului între performanțe și recompense.

Retenția angajaților: Beneficii

Există mai multe avantaje pe care le poate aduce retenția angajaților față de înlocuirea acestora, astfel că merită să investești în consolidarea relației cu ei. Îți prezentăm în cele ce urmează care sunt printre cele mai importante beneficii pe care le poate oferi retenția angajaților:

 Crește performanța companiei. Aceasta reușește să își atingă obiectivele într-un mod mai eficient.

 Cifrele de afaceri înregistrează creșteri.

 Costurile retenției sunt mai scăzute decât al celor de pregătire de la zero, cum sunt internship-urile.

 Datorită păstrării în companie a angajaților eficienți și valoroși, dar și a dezvoltării continue a acestora, se poate obține feedback pozitiv pe termen lung și se dezvoltă buna experiență cu clienții, ceea ce poate duce la profit mai mare.

 Se reduc activitățile de repartizare a sarcinilor angajatului care a demisionat către alți colegi, în cazul în care există această posibilitate.

 Există situații în care sarcinile angajatului care a părăsit compania să nu poată fi repartizate, astfel că trebuie găsit înlocuitor. Pot apărea tensiuni între colegii care sunt nevoiți să implementeze diverse lucruri de care era responsabil cel care a plecat din companie.

 Prin retenția angajaților se reduce timpul pe care recrutorii îl petrec evaluând alți candidați și completând dosarele acestora, precum și realizând alte proceduri specifice angajării - fapt ce ar putea dura săptămâni sau luni.

 Pierderea unui angajat important, conștiincios, talentat are impact negativ asupra companiei, deoarece forța de muncă este deficitară.

Top 10 investiții prin care să asiguri bunăstarea echipei

retentia-angajatilor-investitii-pentru-bunastarea-echipei-2

Sursă foto: shutterstock.com


Există unele metode de retenție și recompensare a angajaților pe care le pot aplica angajatorii în vederea obținerii unui raport de legătură semnificativ cu aceștia și prin care îi pot motiva să nu demisioneze. Iată care sunt investițiile pe care le poți realiza pentru a consolida retenția angajaților:

1.     Asigurarea confortului la locul de muncă

Una dintre principalele investiții pe care le poți face este în privința asigurării confortului în cadrul serviciului. De pildă, poți achiziționa scaune de birou, scaune de conferință, scaune pentru spate ce pot contribui foarte mult la îmbunătățirea condițiilor de muncă.

De asemenea, în cazul în care sediul este amenajat cu terasă, poți amplasa scaune specifice, unde angajații își pot petrece timpul care este alocat pauzei și pot servi cafeaua. Alte aspecte ce vizează confortul la locul de muncă implică asigurarea unor aparaturi electronice de calitate înaltă dotate cu softuri actualizate, mijloace de comunicare care sunt puse la dispoziție pentru a facilita legăturile dintre angajați.

2.     Sesiuni de training

Acestea oferă oportunități de dezvoltare și de avansare, astfel că le pot fi puse la dispoziție internilor, motivându-i pe cei performanți să își continue perfecționarea și ascensiunea profesională.

Comunicarea realizată în mod transparent este eficientă și contribuie la menținerea unor legături strânse între angajați și angajatori. Prevenirea fluctuației de personal poate fi realizată prin sesiuni de training ale căror costuri sunt asigurate de angajatori. Acestea le pot oferi suport în vederea dezvoltării.

3.     Reducerea stresului

Angajatorii pot implementa strategii de reducere a stresului angajaților. De exemplu, pot asigura la locul de muncă scaune de relaxare sau scaune cu masaj. De asemenea, ar putea contribui la reducerea stresului prin asigurarea unui spațiu pentru obiecte personale sau a altor aparaturi al căror rol este de a le ușura unele activități.

4.     Posibilitatea de a lucra remote

O parte dintre angajați necesită să petreacă mai mult timp cu familia, astfel că implementarea posibilității de a lucra remote (fie parțial, fie total) reprezintă o opțiune care îi poate determina pe unii dintre ei să rămână mult timp în cadrul companiei.

Cu toate că își respectă programul și iau parte la ședințe online, scutesc timpul pe care l-ar fi petrecut făcând naveta sau stând în trafic și reușesc să se bucure mai mult de prezența celor dragi.

5.     Acordarea voucherelor

Rata de retenție poate înregistra o creștere când angajatorii acordă vouchere (tichete/bonuri valorice). Acestea pot fi de diverse naturi, iar cele mai comune sunt bonurile de masă. Se mai pot adăuga și accesul la promoții personalizate sau cadouri oferite de sărbători minorilor angajaților.

6.     Flexibilitatea programului

Printre beneficiile pe care le oferă metodele de retenție personal se poate afla și flexibilitatea programului. Aici se pot include adaptabilitatea orelor de lucru, posibilitatea acordării de zile libere cu diverse ocazii, concedii de maternitate/paternitate ori pentru a îngriji pe cineva din familie care se confruntă cu o boală.

7.     Programele de dezvoltare profesională

Un plan de retenție a personalului aplicat în mod eficient poate crește productivitatea angajaților și a progresului companiei. Programele de dezvoltare profesională pot cuprinde beneficii precum training-uri și suporturi de cursuri sau intrarea gratuită la evenimente de profil.

8.     Servicii medicale private

Motivarea și retenția angajaților se poate realiza și prin oferirea de servicii medicale private. Angajații își pot face gratuit sau la preț redus controale medicale, analize și investigații, acest beneficiu fiind unul major.

Asigurările medicale private pot cuprinde indemnizații zilnice oferite pe durata spitalizării și a concediului medical, iar pe lângă acestea se poate afla și rambursarea costurilor aferente medicației. Serviciile medicale pot pune la dispoziție și un call center unde lucrează operatori ce au pregătire avizată.

Unele asigurări pot acoperi și un procent din suma necesară în cazul în care angajatul suferă fracturi, arsuri, accidente sau îmbolnăviri, conform unor reguli prevăzute și în funcție de nivelul lor de gravitate.

9.     Abonamente

Abonamentele sportive sau de transport sunt foarte comune și se află printre beneficiile care îi motivează pe angajați să rămână în cadrul companiei. Alte exemple de astfel de abonamente sunt cele oferite în sprijinul lecturii.

10.     Programe și activități de wellness

Investiția în acestea le poate crește angajaților nivelul de motivație și determinare pentru a rămâne cât mai mult timp în cadrul companiei, iar printre acestea se pot afla următoarele:

 Celebrarea evenimentelor, precum realizările pe care le marchează angajații, progresul companiei, oferirea aprecierilor sincere față de aportul pe care îl acordă colegii.

 Consolidarea relațiilor personale dintre angajați, dincolo de sfera firmei, în afara programului de lucru, cum sunt, de exemplu, practicarea sporturilor împreună, participarea la evenimente, mersul la cinema, teatru, expoziții și includerea în grupuri de lectură sau bazate pe alte hobby-uri.

 Implicarea angajaților în ședințe individuale și/sau chestionare realizate cu scopul de a se discuta eventualele probleme pe care le pot întâmpina la serviciu și a propune modalități prin care angajații ar putea contribui la optimizarea sistemului de lucru.

 Flexibilitatea angajatorilor în privința talentelor și înclinațiilor angajaților. Se pot face evaluări pentru a observa în ce excelează angajații, iar sarcinile să li se acorde în funcție se atuurile lor.

 Promovarea unor valori precum empatia, flexibilitatea, recunoștința, diversitatea.

 Adoptarea unei atitudini cordiale și practicarea încurajării și a recunoașterii eforturilor și implicării colegilor.

Plecarea angajaților eficienți are un impact negativ asupra companiei, deoarece, pe lângă faptul că unii sunt greu de înlocuit, lasă în urmă și costuri ridicate. Unele strategii de retenție a angajaților pot duce la rezultate foarte bune și la mulțumire pentru toate părțile implicate. Aplică recomandările noastre și îți poți menține angajații alături pentru un timp cât mai îndelungat, în condiții prielnice!