Pozitia pe scaun in fata calculatorului - cum este cel mai corect sa stai

Postat de Scaune Online 25.03.2019 0 Comentarii

Pozitia pe scaun in fata calculatorului

 

Cum este cel mai corect sa stai

 

 

 

 

Pozitia pe scaun in fata calculatorului

Link foto: https://pixabay.com/ro/laptop-codul-programare-computer-2557468/

 

 

 

 

 

     Ne plangem tot mai des de dureri puternice de spate, de vina fiind pozitia incomoda pe care o avem in timp ce stam pe scaun in fata calculatorului. Pe termen lung, micul disconfort pe care il simti acum se poate transforma intr-o adevarata afectiune la nivelul coloanei, uneori fiind imposibil sa mai repari semnele lasate. Pentru a preveni aparitia durerilor de spate, iata care este pozitia corecta pe care trebuie sa o adopti pe scaun.

 

 

 

 

Cum trebuie sa stai corect pe scaun

 

 

 

     Majoritatea locurilor de munca, prin prisma activitatilor pe care trebuie sa le indeplinesti iti “impun” sa stai destul de multe ore pe scaun. Pe termen lung, incep sa se instaleze durerile de spate, probleme la nivelul coloanei, gat intepenit si circulatie deficitara a sangelui la nivelul picioarelor. Exista totusi si modalitati prin care poti prevenii aparitia acestor dureri, mai ales daca pozitia pe scaun este una corecta. Asadar, iata ce trebuie sa stii:

 

        ●Ai intotdeauna talpile la nivelul solului, cu spatele drept sustinut de spatarul scaunului de birou. Incearca sa iti pastrezi umerii relaxati, dar fara sa ii aduci prea mult in fata, iar bratele, cat de mult se poate, sa fie la nivelul corpului, cu coatele indoite la 90 de grade. Este postura corecta pe care ar trebui sa o adopti atunci cand stai pe scaun in fata calculatorului, pentru cateva ore. Insa, pe masura ce ne concentram, uitam sa fim in totalitate atenti la postura corpului asa ca cel mai important este sa iti controlezi pozitia imediat cum simti ca apare o amorteala la nivelul corpului.

 

        ●Trage-ti umerii in spate ori de cate ori te simti cocosat deoarece, in caz contrar, cu trecerea orelor, mai ales spre sfarsitul zilei, vei simti dureri ingrozitoare la nivelul spatelui si gatului.

 

 

 

     Pentru a-ti echilibra intregul corp, incearca sa iti pastrezi soldurile cat mai pe spate pe scaun. Iar pentru a nu-ti afecta nervul sciatic, nu adopta pozitia nefireasca de a sta cat mai pe marginea scaunului si aplecat in fata.

 

        ●Regleaza-ti scaunul in functie de inaltimea corpului deoarece in momentul in care iti pastrezi talpile la nivelul solului, genunchii trebuie sa fie la acelasi nivel cu soldurile. Daca inaltimea nu este reglata corect, atunci cand scaunul este prea jos vei avea tendinta de a sta cu gatul intins si pot aparea durerile.

 

        ●Verifica spatarul scaunului ca acesta sa formeze un unghi de 100-110 grade cu sezutul deoarece pozitia este mult mai confortabila decat in cazul unui scaun ce are un spatar perfect drept, intr-un unghi de 90 de grade. Spatarul scaunului trebuie sa iti sustina spatele in toata lungimea.

 

        ●Regleaza-ti manerele scaunului cat sa iti permita sa ai umerii relaxati in momentul in care stai in fata calculatorului si scrii la tastatura. De asemenea, nu uita sa iti reglezi si pozitia monitorului. In momentul in care stai in fata calculatorului, privirea trebuie sa fie perpendiculara pe mijlocul ecranului si nu trebuie sa te fortezi sa stai cu capul mult prea ridicat sau aplecat.

 

 

 

     Nu uita ca este important sa te ridici de pe scaun de mai multe ori pe zi pentru a-ti relaxa muschii corpului. Incearca la fiecare 30 de minute de stat jos sa te ridici pentru 5 minute pentru putina miscare. In felul acesta, la finalul zilei nu te vei simti obosit.

 

 

Lasa un comentariu